Po I. světové válce propojila výstavba rodinných domů několik samostatných obcí v severovýchodním zázemí Prahy. Postupně se zde vytvořil jeden celek – Horní Počernice.
V roce 1974 byly Horní Počernice připojeny k Praze a začleněny do městského správního obvodu Praha 9. Od 1. ledna 2002 se naše městská část nazývá Praha 20 - Horní Počernice, žije zde více než 15 tisíc obyvatel a jejich počet se stále zvyšuje.
Doplníme později.
Informace o cyklistické dopravě najdete zde.
Naše území je dopravně velmi frekventované. Začínají zde dvě dálnice (D-11 a D-10), prochází tudy Pražský silniční okruh, také ostatní stávající komunikace i v intravilánu jsou dopravně přetížené. To souvisí s naší aglomerační polohou a tím, že je zde jedna z největších skladových základen v ČR.
Vlastní Horní Počernice přitom mají smíšenou zástavbu složenou z původní venkovské zástavby, s bydlením v rodinných domech a i s enklávami panelových bytových domů – jsou poměrně rozsáhlým sídlem tzv. krátkých vzdáleností. Již nyní i za ztížených podmínek, zde funguje určitá úroveň dopravní i rekreační cyklistiky, je zde významná křižovatka cyklostezek.
Kříží se zde mezinárodní cyklostezka EuroVelo č. 4 mezi Prahou a Polabím (Jižní Moravou), s pražskou aglomerační trasou č. 50 - tzv. Pražským kolem. Perspektivní je zde realizace Severovýchodní pražské cyklomagistrály podél železnice z Prahy do Polabí, šanci má větší procyklistické využití zdejšího železničního nádraží. Prochází nebo zde budou procházet další cyklostezky na „Přírodní park Klánovice - Čihadla“, na okolní pražské městské části i obce ve Středočeském kraji.
Máme zpracovánu Koncepci cyklistické dopravy, se stanovením priorit, postupů při jejich realizaci. Nyní končí proces jejího projednání na úrovni Prahy. Vedle přípravy dalších cyklostezek věnujeme pozornost vytváření sítě základních cyklostojanů, infostojanů s novými cyklomapami Horních Počernic a okolí atd. Důležitá je přitom spolupráce se školami, důchodci, cyklisty dojíždějícími do práce, obecné zajišťování bezpečnějšího pohybu cyklistů.
Složitosti řešení stále se zvyšujícího dopravního přetížení zdůrazňují naléhavost zklidňování dopravy alespoň v intravilánu, vyváženější mobilitu, zlepšování prostředí.
Naléhavou, bezprostřední šancí dalšího vývoje, je i u nás hlubší podpora pěší, cyklistické dopravy v souladu s principy „Měst s dobrou adresou“ a „ Zdravých měst ČR“.
Takové trendy mají podporu našich představitelů.
RNDr. Petr Uzel
Cyklokoordinátor
……………………………………………………………………………………………….
Průběžné informace o cyklistické problematice v Praze - Horních Počernicích i okolí najdete na našem webu na adrese: http://www.pocernice.cz/obcan/doprava/cyklo/.
Přinášíme Vám výběr z cyklistických výletů, které lze uskutečnit v Praze a jejím blízkém okolí. Pokud chcete vyrazit na kolo rovnou z domova, či k přepravě použít maximálně městskou hromadnou dopravu, budete zajisté spokojeni s námi doporučovanými trasami. U vybraných výletů je ke stažení i gps tracklog s výškovým profilem a popisem náročnosti trasy. Více...
MČ Praha 20 ve spolupráci s investorem hl. m. Prahou připravuje rekonstrukci komunikací v oblasti Svépravic v ulicích:
Domkovské, V Dílcích, Hřídelecké, Meziluží, Bříšťanské, Prachovské, Dolské, Machovské, Chvalkovické, Jeřické, Na Pozorce, Podůlší, Všelipské a Zdoňovské – viz situace. Více...
Partneři: Česko jede - Akademie městské mobility - www.kamvpraze.info - Univerzita Palackého v Olomouci - Velvyslanectví Dánského království - City Changers
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu a s uvedením zdroje.