Osmnáctitisícové město Kadaň se nachází v kraji, kde řeka Ohře opouští sevření Krušných a Doupovských hor. Nejstarší královské město Kadaň je městem moderním, pohostinným a slouží jako cíl turistických cest i pro mnohé obchodní partnery a cestovní kanceláře. Kadaň získala statut svobodného královského města kolem roku 1259. Vrcholného rozkvětu zaznamenala Kadaň jako středověké město za vlády císaře Karla IV. Nicméně dnešní tvář historického městského jádra zdobí nebývalé množství nádherných měšťanských domů, církevních staveb i zbytků středověkého opevnění. Ne nadarmo je historická část Kadaně od roku 1978 městskou památkovou rezervací. Nejcennější památkou v Kadani je bezesporu bývalý klášter františkánů z roku 1473, využívaný dnes jako městské muzeum s nejstaršími sklípkovými klenbami a s kostelem Čtrnácti sv. Pomocníků, vysvěcený roku 1480. Františkánský klášter je od roku 1995 národní kulturní památkou. Více...
Doplníme později.
Základní cykloturistické údaje o městě, tipy pro cyklisty - ke stažení zde (ve formátu PDF)
Ani město u řeky Ohře nebylo ještě na začátku posledního desetiletí zrovna cyklistickým rájem. Ale postupně se od roku 2003 situace měnila. V roce 2009 schválilo zastupitelstvo Generel cyklistické dopravy města Kadaně. Kousek po kousku se buduje síť cyklostezek a je příjemné pozorovat, že přibývá jak počet rekreačních cyklistů, tak především rodičů s dětmi. Zvýšil se i počet lidí, kteří kolo používají jako dopravní prostředek do práce nebo do školy. Z pohledu nejmenších cyklistů, pro které se budované cyklostezky již staly samozřejmou součástí života, by se mohla královská Kadaň stát v budoucnu důležitou cyklistickou křižovatkou. Její „páteří“ by měla být cyklostezka podél Ohře, po které by se cyklisté dostali k Nechranické přehradě, Žatce a dalších lokalit. Z Kadaně by pak zájemci mohli odbočit do dalších turistických cílů. Město například netrpělivě čeká, až začne stavba první části cyklostezky z Kadaně do Prunéřovského údolí. Velké možnosti v rozvoji má i oblast kolem Doupovských hor. Stačí se jen zasnít ... a pak o to s větším úsilím pokračovat v započatém díle.
13,5 km cyklostezek
155 km značených cyklotras (zahrnuje i okolní obce a města)
dálková cyklotrasa (35): Plzeň - Karlovy Vary
místní trasy (3000): Klášterec – Kadaň , Chomutov a (353): Kadaň - Žatec
Cyklistická lávka s názvem „Lávka Vítka Brandy“ pojmenovaná podle autora Víta Brandy vznikla v roce 2009. Je součástí cyklistické stezky, která vede po hrázi přehrady Kadaňského stupně a pokračuje dolů podél toku Ohře na nábřežní promenádu. Lávka umožňující cyklistům i pěším překonat výškový rozdíl mezi korunou hráze a nábřežní promenádou bez nutnosti použít původní strmé a nepohodlné schodiště podél hráze.
V rámci projektu „Revitalizace kulturní památky čp. 7 v Kadani na informační centrum“ vznikne v novém Informačním centru služba pro cyklisty – úschovna a půjčovna kol (2 stojany pro celkem 14 kol). Projekt bude dokončen 31.7.2013.
Generel cyklistické dopravy města Kadaně (2009)
http://www.mesto-kadan.eu/dokumenty/generel.pdf
Informační centrum a galerie Josefa Lieslera, Mírové nám. 1, 43201 Kadaň,
tel.,fax: +420 474 319 550, mobil: +420 725 763 497
e-mail: galerie@mesto-kadan.cz
http://www.ceskojede.cz/rubriky/mesta-uh-charty/kadan/
http://www.mesto-kadan.eu/dokumenty/cyklobalicek.pdf
http://www.mesto-kadan.eu/sekce-turista/187/informace-pro-cyklisty/strana/0
Kadaň - Klášterec nad Ohří (9,3 km) - vhodné pro trekkingové a MTB kola
Do Klášterce nad Ohří vede od roku 2008 nově vybudovaná obousměrná cyklistická stezka.
Kadaň - Žatec podél Nechranické přehrady - Kadaň (53 km) - vhodné pro trekkingové a MTB kola
Rovinatá trasa je vedena podél řeky Ohře a vodní nádrže Nechranice do Žatce. Cesta zpět je vedena po místní cyklotrase (353).
Kadaň – Klášterec nad Ohří - Měděnec – Klášterec nad Ohří – Kadaň (47 km) - vhodné pro trekkingové a MTB kola
Trasa je však celkem náročná na stoupání od Lužného až na Měděnec. Je zde kombinace tras dálkových a místních.
Kadaň - Krásný Dvůr - Kadaň (46 km) - vhodné pro trekkingové a MTB kola
Poměrně nenáročná trasa vedoucí s malým převýšením po dálkové cyklotrase (35).
Generel cyklistické dopravy města Kadaně je dokument, který má za cíl stanovení koncepce cyklistické dopravy jako součásti dopravního systému města. Bude sloužit pro uplat ňování potřeb cyklistiky ve městě i blízkém okolí. Zárove ň navazuje na regionální cyklistické stezky, které jsou prioritami Ústeckého kraje. Jedná se o otevřený dokument, který se bude v průběhu času průběžně aktualizovat. Více...
Partneři: Česko jede - Akademie městské mobility - www.kamvpraze.info - Univerzita Palackého v Olomouci - Velvyslanectví Dánského království - City Changers
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu a s uvedením zdroje.