Městská část Praha 5 patří s počtem 82 tis. obyvatel a rozlohou 27,5 km2 mezi největší městské části Prahy. Rozkládá se na území typicky městském s historickou a sídlištní zástavbou, např. v okolí Újezda, historickém centru Smíchova nebo na Barrandově. Nalezneme zde však i cenná přírodní území s nezastupitelnou volnočasovou a rekreační funkcí v regionu, jako jsou Prokopské a Dalejské údolí, Dívčí hrady či Vidoule.
JUDr. Tomáš Homola, radní MČ P5, tel. 257000514, e-mail: tomas.homola@praha5.cz
Městská část Praha 5 by ráda systematicky zlepšovala podmínky pro cyklistickou i pěší dopravu na svém území. Proto nejen že vstoupila do Asociace měst pro cyklisty, ale zejména se chce dlouhodobě zabývat zlepšováním míst klíčových pro cyklistickou dopravu. V nebližší době plánujeme např. úpravu křižovatek v centru a na hlavních cyklistických trasách (Zborovská x Lidická, nám. Kinských, Klikatá x Karlštejnská, Musílkova x Plzeňská, Na Václavce x Peroutkova), projektovou dokumentaci pro zvýšení bezpečnosti ulice Hlubočepská (trasa A12), zpřístupnění tramvajové estakády Hlubočepy – Barrandov cyklistům, cykloopatření v ulicích Peroutkova či Radlická. Dlouhodobě hodláme aktivně spolupracovat na magistrátních projektech (lávka pro pěší a cyklisty na Císařskou louku, úprava dopravního uzlu Lihovar, rekonstrukce lávek na železničním mostě, zadávací karty TSK na páteřních a hlavních cyklotrasách…).
Jako důležité vnímáme zajištění plošné prostupnosti území, kterého je možné dosáhnout např. zřizováním cykloobousměrek či odstraněním nadbytečných zákazů. Vzhledem k vysoké intenzitě provozu však považujeme za důležité klást důraz na zachování bezpečnosti jak cyklistů, tak ostatních účastníku provozu na pozemních komunikacích.
Na území Prahy 5 se nachází pět z dvaceti Pražských mostů a lávek a prochází jí páteřní cyklotrasa A1 spolu s dalšími 6 značenými cyklotrasami (A1 – po levém břehu Vltavy, A12 – Prokopským a Dalejským údolím, A33 – pokračování trasy Prokopským údolím, A112 – napojení Prokopské údolí – Velká Chuchle, A113 – úsek od Barrandova ke Slivenci, A120 – napojení Nové Vsi na Jinonice, A122 – napojení Hlubočep a Jinonic). Území Prahy 5 je „nástupním bodem“ pro cyklistické výletní trasy směrem na Karlštejn, Mořinu či Štěchovice a umožňuje využít stanic metra, ležící v blízkosti páteřních tras.
Existence území vhodných pro volnočasové aktivity, síť značených cyklotras a množství mostů sloužících „tranzitní cyklodopravě“ znamená, že průjezdnost území Prahy 5 je pro řadu rekreačních i dopravních cyklotras klíčová.
Zajímavá místa v Praze a tipy na výlety najdete na webu ceskojede.cz.
Barrandovský most je důležitou dopravní spojnicí pro motorovou i pro cyklistickou dopravu. Foto: Jitka Vrtalová
Partneři: Česko jede - Akademie městské mobility - www.kamvpraze.info - Univerzita Palackého v Olomouci - Velvyslanectví Dánského království - City Changers
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu a s uvedením zdroje.