25. 03. 2019
Před časem jsme zveřejnili první část zprávy o dopravním chování obyvatel Pardubic. Vycházelo z ní, že Pardubice mají blízko k ideálu "města krátkých vzdáleností", a chování obyvatel se může směle rovnat s vyspělými městy západní Evropy.
Dnes zprávu doplníme o část, kam a jak Pardubáci cestují. Více než polovina (54 %) všech cest je kratší než 3 km a zároveň více než polovina (54 %) cest do 3 km je uskutečňována pěšky. Cesty Pardubáků jsou tedy obecně kratší než cesty okolních obyvatel a chodí více pešky.
Zároveň ale samotní obyvatelé města vytvářejí téměř polovinu automobilové dopravy. Brát si automobil i na kratší cestyje nejobvyklejší na cestách do práce. Přesednutí z automobilu na kolo nebo veřejnou dopravu u cest do 3 km by znamenalo o pětinu snížit dopravní zátěž z automobilů v této kategorii.
Rozdělení cest podle délky a účelu cesty vytváří zcela unikátní obrázek o dopravním chování, Pardubice jsou v tomto ohledu skvělým příkladem sběru a analýzy strukturovaných dat. Více najdete v článku za Radničního zpravodaje, který je uvedený na konci článku.
Autor: Martin Ptáček, odbor hlavního architekta města Pardubice
Článek vznikl ve spolupráci NaKole z.s. a Partnerství pro městskou mobilitu z.s., za podpory a spolufinancování z prostředků Ministerstva životního prostředí České republiky. Text nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP.
Partneři: Česko jede - Akademie městské mobility - www.kamvpraze.info - Univerzita Palackého v Olomouci - Velvyslanectví Dánského království - City Changers
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu a s uvedením zdroje.