O asociaci


Záleží nám na místech, kde žijeme. Jsme starostové, primátoři, členové městských zastupitelstev, ale i občané, kteří chtějí zlepšovat prostředí ve svých městech. Víme, že jízdní kola sem patří stejně jako veřejná doprava, pěší a automobily. Chceme budovat integrovanou dopravu, ne rozdělovat obyvatele na cyklisty a řidiče. Podílíme se na přípravě a tvorbě návrhů legislativních i nelegislativních opatření týkajících se oblasti městské mobility, chceme být partneři pro vládní i parlamentní politickou reprezentaci.

Asociace měst pro cyklisty je celostátní, dobrovolnou, nepolitickou a nevládní organizací, založenou jako zájmové sdružení právnických osob. Členy Asociace jsou obce, měst, svazky a neziskové organizace. Činnost Asociace je založena především na aktivitě starostů, primátorů a členů zastupitelstev obcí a měst, kteří se nad rámec svých povinností věnují i obecným problémům spojených s městskou mobilitou a otázkami dopravy.




Osobnosti

Co říká o cyklistické dopravě nebo o svém vztahu k jízdnímu kolu...

Šimon Caban, scénograf

„Já jezdím na kole, jako každý kluk, od dětství. Teď bydlíme v centru ve Štěpánské ulici, tam je kolo optimální. Pokud jde o infrastrukturu v Praze, jsem trochu otrávený, jak pražští radní nejsou schopní udělat něco pro cyklodopravu. Na druhou stranu nesouhlasím s tím, jak cyklisté najedou na magistrálu a zablokují ji. Já rád jezdím autem, na motorce, metrem nebo tramvají, podle toho, co je zrovna potřeba.“
prosinec 2010

 

Václav Cílek, geolog, klimatolog, spisovatel, filosof

Myslím, že máme chybnou filosofii kolařství, kdy převládá jeho adrenalinová, výkonnostní funkce. Já ale myslím, že příliš mnoho aut a rostoucí ceny ropy nás donutí, abychom kolo zase začali používat jako dopravní prostředek. S touto perspektivou bychom měli plánovat cyklostezky pro kohokoliv, kdo je ochoten jezdit do práce nějakým relativně bezpečným způsobem. Krátce řečeno, kolu jako dopravnímu prostředku, neadrenalinovému by mělo patřit víc prostoru.”
leden 2014

David Černý, výtvarník

„Na kole jezdím v podstatě každý den do ateliéru. V Praze je to bohužel dosti sebevražedný dopravní prostředek, zásluhou mnoha let, kdy jediná starost radních byla ukrást co nejvíce do vlastní kapsy. Ale současný primátor, taktéž  permanentní cyklista, se docela snaží o nápravu.“ 
leden 2014

Petr Lešek, předseda České komory architektů

„Považuji Cyklistickou akademii za velmi pozitivní počin, neboť upozorňuje na podstatnou věc: doprava ve městech neznamená jenom jednu její složku – automobil, ale patří k ní minimálně stejně důležité části pěší dopravy a cyklodopravy. Pokud se takto změní uvažování veřejnosti a politiků, stanou se naše města opět příjemnými místy k životu pro místní i návštěvníky.“
únor 2014

Jaroslav Miller, rektor Univerzity Palackého v Olomouci, ambasador Fullbrightova programu v České republice

"Musíme změnit mentalitu založenou na nezdravém návyku na automobilismus. Například Olomouc je díky své rovině a rozloze pro cyklistiku vynikajícím místem, protože například z laboratoří a center excelence na okraji města je to do středu města pouze deset patnáct minut na kole. Bylo by skvělé, kdyby to zafungovalo jako v Oxfordu či Münsteru, který je s Olomoucí v mnoha ohledech srovnatelný. Mimochodem, na kole tam jezdí každodenně do práce sto tisíc lidí, mají i cyklistickou policii,“

leden 2014

Ondřej Neff, spisovatel science fiction, novinář, vydavatel internetových deníků Neviditelný pes a Digineff.cz

„Kolo je úžasný prostředek pohybu a moc mě těší, že tolik lidí na kole jezdí. Loni v létě jsem naučil na kole jezdit vnučku a těším se na společné výlety. Pro mě je kolo skvělá zábava. Jako reálný dopravní prostředek jaksi neodpovídá mému akčnímu rádiu. Původem jsme Pražák a bojím se, že sama Praha taky není svou podstatou cyklopohybu příznivá. Co dělat? Například v Paříži (kde jsem jezdil na kole) dovolují cyklistům jezdit jednosměrkami v protisměru, to si myslím že je velmi rozumné opatření. A dohromady to nic nestojí.“ 
leden 2014

Marie Nejedlá, vedoucí Centra podpory veřejného zdraví, Státní zdravotní ústav

„Největší přinos Asociace cykloměst vidím v tom, že problematiku cyklodopravy řeší komplexně a systematicky v mnoha rovinách (ekonomické, politické, zdravotní, vzdělávací) a vlídně nabízí cyklodopravu jako alternativu, ve které si každý může vybrat možnost, která ho osloví. Pozitivně působí na orgány státní správy, aby se zabývaly cyklodopravou a cykloturistikou na národní úrovni a hledaly řešení.“
prosinec 2013

Roman Truhlář, ředitel mBank

„...z českých měst v posledních 20 letech zmizel fenomén „když jde dítě ven, bere si kolo“. Místo toho jsme svědky fenoménu „když jde rodič ven, vede si psa“ (a dítě nechá doma u počítače). Každý rodič-cyklista by ocenil, kdyby v městských parcích, tak jako před lety, znovu zdomácněly děti na kolech. Takže za mě námět do roku 2014: ani jeden městský park bez dětského cyklo-okruhu.“
leden 2014

Zdeněk Tůma, KPMG

“Kolo na cestu do práce používám, byť ne zcela pravidelně. Některá místa v Praze, zejména v centru, jsou sice pro jízdu na kole obtížnější, ale většina lidí by byla zřejmě překvapena, jak moc se dá společné dopravě po ulici s auty i v hlavním městě vyhnout. Síť cyklostezek a cyklotras se v posledních letech hodně posunula dopředu, zároveň je ovšem pravda, že mnohé se dá ještě zlepšit.”
leden 2014

 

 


Úvod
Novinky
Dobrá adresa
Aktivity
Členové
Jak se stát členem
Partneři
Kontakt
Pro média, dokumenty
Odkazy

Web je realizován v rámci projektu Central MeetBike prostřednictvím programu CentralEurope,
který je spolufinancován ERDF.

cyklistická akademie

 

Copyright © cyklomesta.cz
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Asociace měst pro cyklisty a s uvedením zdroje.

Partneři: Česko jede - Cyklistická akademie - www.kamvpraze.info - Univerzita Palackého v Olomouci - Velvyslanectví Dánského království

mapa webu Webdesign STUDIO VIRTUALIS