O asociaci


Záleží nám na místech, kde žijeme. Jsme starostové, primátoři, členové městských zastupitelstev, ale i občané, kteří chtějí zlepšovat prostředí ve svých městech. Víme, že jízdní kola sem patří stejně jako veřejná doprava, pěší a automobily. Chceme budovat integrovanou dopravu, ne rozdělovat obyvatele na cyklisty a řidiče. Podílíme se na přípravě a tvorbě návrhů legislativních i nelegislativních opatření týkajících se oblasti městské mobility, chceme být partneři pro vládní i parlamentní politickou reprezentaci.

Asociace měst pro cyklisty je celostátní, dobrovolnou, nepolitickou a nevládní organizací, založenou jako zájmové sdružení právnických osob. Členy Asociace jsou obce, měst, svazky a neziskové organizace. Činnost Asociace je založena především na aktivitě starostů, primátorů a členů zastupitelstev obcí a měst, kteří se nad rámec svých povinností věnují i obecným problémům spojených s městskou mobilitou a otázkami dopravy.




Novinky

6 / 11 / 2015
V centru Uherského Hradiště na kole s úsměvem.


„Tak jsem projel a policisty jsem naštěstí nepotkal,“ to si doposud mohl říci kdokoli, kdo potřeboval projet centrální částí města Uherského Hradiště na kole. Jízdní kolo je v srdci Slovácka zcela běžným dopravním prostředkem. Na kole zde nejezdí pouze turisté obdivující památky, kulturu, dobré víno a srdečnost místních lidí, ale každý den zde šlapou do pedálů žáci a studenti, dělníci, učitelky, úředníci, prodavačky, lékaři, manažeři, důchodci a spousta dalších občanů nejen z Uherského Hradiště, ale i okolních měst a obcí. Přestože v uplynulých letech město pro cyklisty udělalo kus dobré práce, tak v centru každý cyklista narazil na pěší zónu a řešil dilema. „Mám sesednout a jít kus pěšky?“. Ano, někteří cyklisté jsou ukáznění a respektují povinnost sesednout z kola v pěší zóně.  Jiní se rozhlédnou, zda v blízkosti není někdo v uniformě a pokračují v jízdě dál. Někdo to neřeší vůbec, jen mlčky nechápe, proč by měl najednou slézt z kola, když potřebuje projet centrem města.

Uherskohradišťská radnice tedy stála před rozhodnutím, zda v rámci podpory cyklistické dopravy umožnit i legální průjezd cyklistů pěší zónou. Může se zdát, že rozhodování nebylo složité, protože jízda na kole je v Uherském Hradišti samozřejmostí. V praxi však bylo nutné dát na misky vah nejen podporu cyklodopravy ve městě, ale také bezpečnost těch, pro které je pěší zóna prioritně určena, tedy chodců. Nakonec cyklisté dostali zelenou, i když ne všude. Ulice Havlíčkova a Prostřední s nejvyšší intenzitou pěší dopravy v relativně úzkém prostoru, zůstanou zatím pro průjezd cyklistů uzavřeny. Čas ukáže, zda se otevření pěší zóny pro cyklisty v ul. J. Stancla, J. Průchy, na Masarykově a Mariánském náměstí osvědčí. Bude-li fungovat vzájemná ohleduplnost mezi cyklisty a chodci, není vyloučeno, že město zprůjezdní pro cyklisty celou pěší zónu v centrální části.

Bezpečnější společný pohyb chodců a cyklistů v pěší zóně je podpořen i regulací zásobování provozoven v centrální části. Průjezd vozidel zásobování zůstane v pěší zóně zachován v době od 17:00 do 10:00 hod. Dále však bude usměrněn tak, aby vozidla zásobování projížděla ve vymezenou dobu v pěší zóně pouze jednosměrně.  



« zpět | přehled


Úvod
Novinky
Dobrá adresa
Aktivity
Členové
Jak se stát členem
Partneři
Kontakt
Pro média, dokumenty
Odkazy

Web je realizován v rámci projektu Central MeetBike prostřednictvím programu CentralEurope,
který je spolufinancován ERDF.

cyklistická akademie

 

Copyright © cyklomesta.cz
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Asociace měst pro cyklisty a s uvedením zdroje.

Partneři: Česko jede - Cyklistická akademie - www.kamvpraze.info - Univerzita Palackého v Olomouci - Velvyslanectví Dánského království

mapa webu Webdesign STUDIO VIRTUALIS