O asociaci


Záleží nám na místech, kde žijeme. Jsme starostové, primátoři, členové městských zastupitelstev, ale i občané, kteří chtějí zlepšovat prostředí ve svých městech. Víme, že jízdní kola sem patří stejně jako veřejná doprava, pěší a automobily. Chceme budovat integrovanou dopravu, ne rozdělovat obyvatele na cyklisty a řidiče. Podílíme se na přípravě a tvorbě návrhů legislativních i nelegislativních opatření týkajících se oblasti městské mobility, chceme být partneři pro vládní i parlamentní politickou reprezentaci.

Asociace měst pro cyklisty je celostátní, dobrovolnou, nepolitickou a nevládní organizací, založenou jako zájmové sdružení právnických osob. Členy Asociace jsou obce, měst, svazky a neziskové organizace. Činnost Asociace je založena především na aktivitě starostů, primátorů a členů zastupitelstev obcí a měst, kteří se nad rámec svých povinností věnují i obecným problémům spojených s městskou mobilitou a otázkami dopravy.




Novinky

18 / 3 / 2017
Nová zpráva ECF vyzývá k realizaci vyvážených strategií elektromobility, které zohledňují potenciál elektrokola


ECF dnes zveřejnila novou zprávu pod názvem Elektromobilita pro všechny: daňové pobídky pro elektrokola. "I přes jejich nesporné výhody a nákladovou efektivitu stojí elektrokola stále mimo strategie zaměřené na elektromobilitu. Proto se na jejich potenciál snažíme upozornit všechny, kdo mají nějaké rozhodovací pravomoci. Naším cílem je poskytovat zásadní politická doporučení a šířit příklady dobré praxe za účelem podpory a propagace elektrokol na území Evropy," říká Holger Haubold, autor zprávy a referent ECF pro fiskální a hospodářskou politiku.

Začátkem tohoto měsíce oznámila francouzská vláda finanční podporu ve výši 200 EUR na nákup elektrokola. Tato pomoc je výsledkem úspěšné aktivity FUB, francouzského člena ECF, a dalších zájmových skupin. Francie tak následuje kladný příklad z Rakouska, které se díky četným programům zaměřeným na fiskální pobídky může pochlubit jedním z nejrozsáhlejších trhů s elektrokoly v Evropě. V roce 2015 se v této alpské zemi prodalo 9 elektrokol na 100 obyvatel (pro srovnání, v Německu to bylo 6,6 a ve Francii 1,5).

Jak Francie, tak Rakousko podnikly tyto kroky z prostého důvodu: investovat do elektrokol se vyplatí. Kromě ekonomických, environmentálních a zdravotních přínosů jsou elektrokola ideálním dopravním prostředkem pro delší vzdálenosti. Studie prokázaly, že elektrokola jsou rychlejší než auta na trasách kratších než 10 km (což je dvakrát delší trasa než výhodná vzdálenost v případě klasických jízdních kol). Je mnohem snazší na nich překonat přírodní překážky (kopce nebo protivítr), takže jsou vhodná pro dojíždějící osoby, které chtějí nebo musí dojet do práce přímo v pracovním oblečení, ale také pro méně trénované cyklisty, starší osoby a další skupiny, které dřív na kole moc nejezdily. Na elektrokolech lze přepravovat těžší náklady, jsou tedy skvělým řešením pro jednotlivé zákazníky i pro firmy, které spoléhají na rychlou logistiku i v městském prostředí. Proto jsou elektrokola možnou alternativou automobilové dopravy především pro městské oblasti.

Vzhledem k tomu, že členské státy musí plnit závazky EU týkající se emisí CO2, měli by se politici na všech úrovních snažit začlenit elektrokola do všech strategií elektromobility a zajistit příslušné mechanismy financování. Jak ukazuje zpráva ECF, navzdory obrovské podpoře elektromobilů (v Německu do roku 2014 jde o 1,4 miliardy eur!) je návratnost poměrně malá (německé ulice brázdí jen 25 500 eletrických osobních aut). Přitom stačí mnohem menší investice a můžeme očekávat masivní nárůst počtu elektrokol!

Ve online zprávě ECF  najdete podrobnější přehled pobídkových programů v některých členských státech, stejně jako přínosy elektrokol a doporučení pro fiskální strategie. Další doporučení pro evropské politiky a úředníky budou jistě následovat po zvěřejnění návrhu Evropské strategie cyklistické dopravy.

Novou zprávu naleznete zde.

Fotografie a grafy viz zde.

https://ecf.com/news-and-events/news/ecf-launches-new-report-calling-more-balanced-e-mobility-strategies-realise

Autorka Justina Bieliauskaite

27. 2. 2017

 

 



« zpět | přehled


Úvod
Novinky
Dobrá adresa
Aktivity
Členové
Jak se stát členem
Partneři
Kontakt
Pro média, dokumenty
Odkazy

Web je realizován v rámci projektu Central MeetBike prostřednictvím programu CentralEurope,
který je spolufinancován ERDF.

cyklistická akademie

 

Copyright © cyklomesta.cz
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Asociace měst pro cyklisty a s uvedením zdroje.

Partneři: Česko jede - Cyklistická akademie - www.kamvpraze.info - Univerzita Palackého v Olomouci - Velvyslanectví Dánského království

mapa webu Webdesign STUDIO VIRTUALIS