O asociaci


Záleží nám na místech, kde žijeme. Jsme starostové, primátoři, členové městských zastupitelstev, ale i občané, kteří chtějí zlepšovat prostředí ve svých městech. Víme, že jízdní kola sem patří stejně jako veřejná doprava, pěší a automobily. Chceme budovat integrovanou dopravu, ne rozdělovat obyvatele na cyklisty a řidiče. Podílíme se na přípravě a tvorbě návrhů legislativních i nelegislativních opatření týkajících se oblasti městské mobility, chceme být partneři pro vládní i parlamentní politickou reprezentaci.

Asociace měst pro cyklisty je celostátní, dobrovolnou, nepolitickou a nevládní organizací, založenou jako zájmové sdružení právnických osob. Členy Asociace jsou obce, měst, svazky a neziskové organizace. Činnost Asociace je založena především na aktivitě starostů, primátorů a členů zastupitelstev obcí a měst, kteří se nad rámec svých povinností věnují i obecným problémům spojených s městskou mobilitou a otázkami dopravy.




Novinky

14 / 4 / 2017
Jak byste řešili cyklodopravu v extravilánu?


Často slyšíme, že Česko by se nemělo srovnávat s Německem, Nizozemskem, či Dánskem, že zde prý mají jinoou kulturu a lidé jsou k sobě ohleduplnější.  Nicméně i přesto uvádíme příklady vedení cyklistické dopravy v zahraničí (zatím na příkladu Spolkové republiky Německo), ve snaze poskytnout diskusní podklady pro českou odbornou obec. Snad nebudou mnozí šokováni příliš odlišným postojem od České republiky - např. v SRN je financování stavby, provozu a údržby doprovodných stezek k silnicím I.třídy v režii státu (na základě pokynu ministerstva dopravy). Celkově je u těchto silnic k dispozici 19 000 kilometrů stezek pro cyklisty, což odpovídá 40 % délky (některé spolkové země, hlavně rovinatý sever) mají podíl i přes 80 %). Standardním a absolutně převažujícím řešením vedení cyklistů v extravilánu je přitom jednostranná doprovodná stezka s obousměrným provozem cyklistů, společně s chodci na jedné ploše.

V přiloženém souboru jsou zapracovány též informace o běžícím pilotním projektu, který ověřuje možnost užití ochranného pruhu v extravilánu (dosud to bylo běžné řešení jen v intravilánu). Inspiraci poskytlo Nizozemí, kde toto řešení běžně funguje. Zaujme zejména myšlenka, že část vozovky pro automobilovou dopravu (tzv. "jádrová vozovka") se redukuje na jediný pruh, i když jde o obousměrný provoz (auta při míjení využijí ochranného pruhu). Řešení na naše poměry až šokující, ale uvidíme, jaké budou výsledky. Využití se pochopitelně předpokládá na komunikacích s nízkými intenzitami provozu (max. 4000 vozidel za den) a při omezení rychlosti do 70 km/h. Pokud by se to podařilo, bylo by možné u vybraného segmentu pozemních komunikací podstatně urychlit a zlevnit vznik prvků pro cyklisty. Budiž to ovšem chápáno jako námět do budoucna.

Pro Asociaci měst pro cyklisty připravil Pavel Skládaný z Centra dopravního výzkumu,v.v.i.

Ke stažení:




« zpět | přehled


Úvod
Novinky
Dobrá adresa
Aktivity
Členové
Jak se stát členem
Partneři
Kontakt
Pro média, dokumenty
Odkazy

Web je realizován v rámci projektu Central MeetBike prostřednictvím programu CentralEurope,
který je spolufinancován ERDF.

cyklistická akademie

 

Copyright © cyklomesta.cz
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Asociace měst pro cyklisty a s uvedením zdroje.

Partneři: Česko jede - Cyklistická akademie - www.kamvpraze.info - Univerzita Palackého v Olomouci - Velvyslanectví Dánského království

mapa webu Webdesign STUDIO VIRTUALIS