Seznam členů

Brno

1. Krátké představení města.

Brno je počtem obyvatel i rozlohou druhé největší město v České republice, největší město na Moravě a bývalé hlavní město Moravy. Je sídlem Jihomoravského kraje, v jehož centrální části tvoří samostatný okres Brno-město. Město leží na soutoku řek Svratky a Svitavy, má přibližně 378 tisíc obyvatel a v jeho metropolitní oblasti žije asi 600 tisíc obyvatel.

Brno je centrem soudní moci České republiky, stalo se totiž sídlem jak Ústavního soudu, tak Nejvyššího soudu, Nejvyššího správního soudu i Nejvyššího státního zastupitelství. Kromě toho je celkově významným administrativním střediskem, protože zde sídlí státní orgány s celostátní kontrolní působností a další důležité instituce. Za zmínku stojí například Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, veřejný ochránce práv nebo Státní zemědělská a potravinářská inspekce.

Od roku 1777 je Brno také sídlem římskokatolické brněnské diecéze, biskupským chrámem je katedrála svatého Petra a Pavla na Petrově.

Město je významným střediskem vysokého školství s 34 fakultami čtrnácti univerzit a dalších vysokých škol s více než 83 000 studenty. Více...

2. Kontaktní osoby (naši City Changers)

Cyklostezka Oslavany - Ivančice byla otevřena 1. května 2015. Je dlouhá 3200 metrů, široká 3 metry (lávka 2 metry) s převýšením 16 metrů.

Více zde: http://kic-ivancice.webnode.cz/informace-pro-turisty/cyklostezky/

3. Projekty pro rok 2019 (pomáháme budovat v našem městě Malou Kodaň)

Doplníme později.

Cyklostezka Oslavany - Ivančice byla otevřena 1. května 2015. Je dlouhá 3200 metrů, široká 3 metry (lávka 2 metry) s převýšením 16 metrů.

Více zde: http://kic-ivancice.webnode.cz/informace-pro-turisty/cyklostezky/

4. Informace o cyklistické dopravě - stávající stav

Podpora cyklistické dopravy společně se zvýšením bezpečnosti cyklistů v městském provozu pomáhá zlepšovat životního prostředí ve městech a následně přispívá k jejich oživení a vytváření lepších podmínek pro bydlení.

Nárůst motorové dopravy z posledních let s sebou přinesl přetížení existující komunikační sítě a s tím spojené zhoršení životního prostředí a kolo by se mohlo stát řešením. Ale aby mohla být cyklistická doprava užívána i k cestě do zaměstnání musí být pro ni vytvořeny optimální podmínky. Je nesmírně důležité rozvíjet cyklistickou infrastrukturu tak, aby umožnila optimální využití kvalit a možností cyklistické dopravy. Kolo může být použito především při realizování krátkých cest. Proto, aby bylo konkurenceschopné i při volbě dopravního prostředku na delší vzdálenosti, je nezbytné jeho začlenění do integrovaného dopravního systému.

Cíl je tedy jasný. Vybudovat síť ucelených tras, zajišťujících relativně rychlé a hlavně bezpečné propojení důležitých cílů cest. A to nejenom rekreačních. Protože podle výsledků průzkumů v zemích evropského společenství tvoří cesty za prací kratší než 5km více jak 50% všech cest. A to je ideální vzdálenost na kolo. Více...

V příloze je uveden přehled realizovaných cykloopatření a odkaz na stránky statutárního města Brna věnované cyklodopravě www.brno.cz/cyklodoprava

5. Tipy na cyklovýlety a další související informace

Zajímavá místa v Brně najdete zde.

6. Informace o městské mobilitě - stávající stav, plány

Brno je město, kde se snadno žije (i bez automobilu)

Brno se v roce 2050 umísťuje na prvním místě žebříčku hodnotícím kvalitu života ve městech. Žije zde 480 tis. spokojených obyvatel, kteří ani ve volných dnech nejsou nuceni odjíždět z města za čistým vzduchem. Brno je městem, kde se velmi snadno žije bez automobilu. Je to město krátkých cest s propojenými a navazujícími dopravními mody. Mobilita je jakožto stavební kámen kvality života ve městě hlavním politickým tématem, obyvatelé města se již 35 let aktivně zapojují do tématu městské mobility s tvůrčími podněty. Více...

Více informací nabízí Plán městské mobility http://www.mobilitabrno.cz/.

7. Fotogalerie

Ke stažení:





Novinky:


19 / 11 / 2017: Brno: Ulice Veveří se má změnit v městský bulvár, zajíždět sem autem budou moci jen místní

Přehrazením ulice Veveří chce město Brno zklidnit provoz v centru a vybudovat městský bulvár. Hovoří o tom studie se záměrem z dílny PK Ossendorf.  O záměru informoval článek Auta pryč z Veveří, velí Brno. Ulici chce přeměnit v bulvár pro pěší.   Velké změny se chystají ...více

 

28 / 10 / 2017: Výstava Města s dobrou adresou v Galerii Architektury Brno

Výstava Města s dobrou adresou v Galerii Architektury Brno

Galerie Architektury Brno přiváží výstavu Města s dobrou adresou, jež má pomoci nastartovat v českých podmínkách veřejnou diskuzi o mobilitě a kvalitě života v našich městech a položit otázky:   Jaká je cena veřejného prostoru? Co jsme ochotni udělat pro čistý vzduch? Jakou hodnotu pro ...více

 

24 / 3 / 2016: Brno bude mít čerstvě městského architekta, inspiruje se v Kodani

Brno bude mít čerstvě městského architekta, inspiruje se v Kodani

Město Brno zřizuje nově kancelář architekta města. Členkou 11-členné poroty vybírající jeho ředitele/-ku je také Tina Saaby, která působí už od roku 2010 jako hlavní architektka města Kodaně. Při příležitosti její návštěvy Brna se koná veřejná debata s názvem Kodaň ...více

 

5 / 11 / 2015: Brno otevřelo centrum města pro lidi na kolech

Brno otevřelo centrum města pro lidi na kolech

Dávat pozor na hlídkující policisty a mít připravené peníze na případnou pokutu, nebo slézt z jízdního kola a přes vnitřní centrum je provést. Taková byla až donedávna každodenní praxe více než čtyř stovek lidí, kteří s jízdním kolem zamířili ...více

 

15 / 10 / 2015: Brněnské děti si vyzkoušely řízení auta v budově magistrátu

Brněnské děti si vyzkoušely řízení auta v budově magistrátu

Co se skrývá pod pojmy jako mobilita, udržitelná doprava nebo projekt, to se dozvěděli žáci 5. tříd ze čtyř brněnských škol na semináři, který pro školy připravily společně Centrum dopravního výzkumu s Nadací Partnerství a Magistrátem města Brna. Děti tu dostaly šanci vyzkoušet ...více

 

5 / 11 / 2015: Výstavu „Města s dobrou adresou“ vidělo v Brně více než 70 tisíc lidí

Výstavu „Města s dobrou adresou“ vidělo v Brně více než 70 tisíc lidí

Dánskou výstavu „Města s dobrou adresou“ mělo příležitost zhlédnout v termínu od 30. září do 8. října 2015 v Brně více než 70 tis. návštěvníků. Možnost seznámit se s příklady řešení veřejného prostoru, dopravy a pohybu ve městě měli její návštěvníci ...více

 

30 / 9 / 2015: Dánská výstava dorazí do Brna na přelomu září a října

Dánská výstava dorazí do Brna na přelomu září a října

Od konce dubna putuje po českých městech výstava s názvem "Města s dobrou adresou". Na přelomu září a října dorazí také do Brna, kde bude k vidění na dvou místech mezi 30. 9.  – 8.10. 2015. V obchodní galerii Velký Špalíček se mohou návštěvníci seznámit ...více

 

11 / 8 / 2015: Bajkazyl Brno hledá pomoc

Bajkazyl Brno hledá pomoc

Nezisková organizace Ratolest Brno rozjíždí nový sociální podnik s názvem Bajkazyl Brno, a to přímo u největšího dopravního uzlu v Brně na ulici Dornych. Nový podnik spojuje dohromady kavárnu, cyklodílnu a kulturní scénu, s přidanou hodnotou sociální práce. ...více

 

7 / 4 / 2015: Brno je o krok blíže k bikesharingu

Brno je o krok blíže k bikesharingu

V rámci podpory cyklistické dopravy ve městě chce Brno realizovat systém bike sharing neboli sdílení kol. Podobný systém funguje již v několika evropských městech a spočívá v půjčování kol na vytipovaných místech a jejich vrácení zase v jiné ...více

 

7 / 4 / 2015: Otevře se centrum Brna cyklistům?

Otevře se centrum Brna cyklistům?

Centrum Brna bylo uzavřeno pro vjezd cyklistů již od 80. let. Jak to vypadá podle vyjádření některých zastupitelů, nyní by se situace mohla změnit. Podnět na zrušení zákazu podalo sdružení Brno na kole a zástupci města požadavek podpořili. Pro otevření centra se už dříve vyslovil současný primátor ...více

 

7 / 4 / 2015: Evropský plán na rozvoj cyklodopravy vzniká v Brně

Evropský plán na rozvoj cyklodopravy vzniká v Brně

V Brně se sjeli národní cyklokoordinátoři ze sedmi zemí Evropy a jihovýchodní Asie. Tvoří tu evropský plán cyklistické dopravy. Klíčový dokument, který se má stát základním průvodcem pro rozvoj bezmotorové dopravy v celé Evropě, vzniká pod hlavičkou ...více

 

7 / 4 / 2015: Dvě česká města chtějí zavést veřejnou půjčovnu kol

Dvě česká města chtějí zavést veřejnou půjčovnu kol

Praha a Brno v současné době pracují na zavedení automatické půjčovny kol na svém území. Obě města si proto nechala vypracovat studie, které mají ukázat technické i finanční možnosti pro tyto systémy v českých podmínkách. Na pracovním semináři, který k ...více

 

7 / 4 / 2015: Pozvánka na seminář BIKE SHARING – VEŘEJNÉ PŮJČOVNY KOL V ČR

Pozvánka na seminář BIKE SHARING – VEŘEJNÉ PŮJČOVNY KOL V ČR

Asociace měst pro cyklisty, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. a město Brno si dovolují pozvat vás na seminář BIKE SHARING – VEŘEJNÉ PŮJČOVNY KOL V ČR, který se uskuteční dne 14. ledna 2014, mezi 13-16 hod., v budově Nové radnice, sněmovní sál, Dominikánské nám. 1, Brno.Svoji účast ...více

 

7 / 4 / 2015: Nové cykloobousměrky v Brně

Nové cykloobousměrky v Brně

Kdo projíždí po brněnských komunikacích, určitě si povšiml několik nových cyklistických pruhů červené barvy a piktogramů s označením kola, vedoucích do jednosměrek. Zobousměrnění komunikací pro cyklisty se nově objevilo v městských částech a ulicích: Obousměrka Lomená, ...více

 


« zpět | přehled


Úvod
Novinky
Dobrá adresa
Aktivity
Členové
Výhody členství
Partneři
Kontakt
Pro média, dokumenty
Odkazy

 

cyklistická akademie

 

Copyright © cyklomesta.cz
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Asociace měst pro cyklisty a s uvedením zdroje.

Partneři: Česko jede - Akademie městské mobility - www.kamvpraze.info - Univerzita Palackého v Olomouci - Velvyslanectví Dánského království

mapa webu Webdesign STUDIO VIRTUALIS