O asociaci


Záleží nám na místech, kde žijeme. Jsme starostové, primátoři, členové městských zastupitelstev, ale i občané, kteří chtějí zlepšovat prostředí ve svých městech. Víme, že jízdní kola sem patří stejně jako veřejná doprava, pěší a automobily. Chceme budovat integrovanou dopravu, ne rozdělovat obyvatele na cyklisty a řidiče. Podílíme se na přípravě a tvorbě návrhů legislativních i nelegislativních opatření týkajících se oblasti městské mobility, chceme být partneři pro vládní i parlamentní politickou reprezentaci.

Asociace měst pro cyklisty je celostátní, dobrovolnou, nepolitickou a nevládní organizací, založenou jako zájmové sdružení právnických osob. Členy Asociace jsou obce, měst, svazky a neziskové organizace. Činnost Asociace je založena především na aktivitě starostů, primátorů a členů zastupitelstev obcí a měst, kteří se nad rámec svých povinností věnují i obecným problémům spojených s městskou mobilitou a otázkami dopravy.




Čtyři pohledy na cestu na kole do práce

Dovedete si představit sebe/členy své rodiny na cestě do školy nebo do práce na kole? "Nedovedu: dojíždím 30 km, manžel 55 km, má práce vyžaduje často formální oděv, ze zaměstnání chodíváme rovnou do divadla, koncert, na návštěvu s návratem pozdě večer, v zaměstnání trávím často 10 hodin. Ráda bych však cyklostezky využila při pohybu po malém městě, kde bydlím nebo na večerní či víkendové projížďky po návratu ze zaměstnání. To mi velmi chybí, protože jako dítě jsem trávila prázdniny na venkově a na kole jezdila denně. Takovou představu splňuje dle mého názoru Holandsko- od každého domu lze kamkoli dojet na kole a ostatní účastníci provozu mají k cyklistům velké ohledy. Také italská univerzitní města zvládla cyklodopravu velmi dobře."

                             Marie Nejedlá, vedoucí Centra podpory veřejného zdraví, Státní zdravotní ústav

                           

"Žel moje zaměstnání mě neumožnuje, abych jezdil pravidelně do práce na kole. Auto totiž potřebuji používat během dne. V každodenních dopravních zácpách se ale sám sebe ptám: Copak opravdu všichni musí používat auta? Vždyť teď všichni jedeme sotva krokem. Kdyby ale ti, co to mají do práce jen 1 až 3 kilometry, použili kolo, nebo veřejnou dopravu, o kolik bychom se zrychlili my, kteří opravdu musíme jet autem?"

                             Řidič osobního vozu

 

"Naši zaměstnanci řeší často úkoly mimo sídlo firmy – na území města či jeho blízkého okolí. V mnohých případech by bylo vhodnější sednout na kolo a na místo dojet na kole. Jako podnikatel ale nemám nástroje, kterými bych motivoval zaměstnance k tomu, aby využili kolo, zejména to vlastní. Zatímco při použití vlastního auta pro firemní účely je přesně stanovená náhrada za použití auta, u kola tomu tak není."

                              Podnikatel

 

"Z domova to mám na pracoviště v centru města 6 kilometrů. Pokud zrovna neprší, raději jezdím do práce na kole. Jsem programátor, tak si rád protáhnu tělo, když jinak celý den sedím. Já i kolegové parkujeme kola do mizerného stojanu před budovou naší firmy. Když z něj kolegyni ukradli kolo, koupil jsem si na to své nejkvalitnější zámek, který v krámě měli. Byl bych ale radši, kdybych mohl kolo parkovat v kolárně pod střechou. Ze zákona ale nemáme s kolegy prostředky, jak ji u zaměstnavatele prosadit. Záleží jen na jeho dobré vůli, zda ji udělá, či ne."

                             Zaměstnanec

 

K diskusi:


Úvod
Novinky
Dobrá adresa
Aktivity
Členové
Jak se stát členem
Partneři
Kontakt
Pro média, dokumenty
Odkazy

Web je realizován v rámci projektu Central MeetBike prostřednictvím programu CentralEurope,
který je spolufinancován ERDF.

cyklistická akademie

 

Copyright © cyklomesta.cz
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Asociace měst pro cyklisty a s uvedením zdroje.

Partneři: Česko jede - Cyklistická akademie - www.kamvpraze.info - Univerzita Palackého v Olomouci - Velvyslanectví Dánského království

mapa webu Webdesign STUDIO VIRTUALIS